Loading...
Rambursarea de TVA 2017-12-21T18:08:36+00:00

La fel ca si in celelalte state membre ale UE, exista si in Suedia posibilitatea pentru firmele neinregistrate aici sa-si recupereze TVA-ul. incepand cu anul 2010, s-a implementat un sistem electronic unitar la nivel european. Fiecare societate se adreseaza acum direct Ministerului de Finante din propria tara, cererea in format electronic insa trebuie sa fie conforma cu cerintele statului care ramburseaza sumele aferente.

Daca aveti facturi de la targuri din Suedia, de achizitie de combustibil de pe teritoriul Suediei sau orice alte facturi purtatoare de TVA suedez, noi va ajutam sa intocmiti corect cererea de rambursare si sa va obtineti banii inapoi in maxim 6 luni. Va explicam pe larg ce documente trebuie sa pregatiti si completam cererea electronica in numele dumneavoastra.

Iata cum sta situatia generala in SUEDIA:

Cota TVA Suedia

Cota TVA standard: 25% (Iulie 1990)

Cota TVA redusa: 12% alimente; 6% carti

stiind acestea, puteti aplica pentru completarea documentatiei D318 avand si tabelul de mai jos :

Articol 9.2 sub-coduri cerute DA
Articolul 10 ( copii xerox ale facturilor) NICIODATA
Articolul 10 (valoarea minima a facturilor  pentru care se cere xerox NU SE APLICA
Articolul 11 (COD CAEN cerut ) DA
Articolul 12 ( limba oficiala folosita) 1. SV 2. EN 3. DE
Articolul 16 (perioada de rambursare cuprinsa in cerere)
Articolul 17 ( Valoarea minima a TVA-ului de rambursat acceptata) pentru un an valoarea TVA este de minim 500 SEK pentru un semestru valoarea TVA este de minim 4000 SEK
Articolul 19.1( statul membru va trimite o confirmare de primire a cererii prin email ) NU
Articolul 19.2 (Statul membru comunica prin email   daca accepta sau respinge cererea ) NU
Poate fi depusa cererea de o a treia parte CU imputernicire legala
Poate rambursarea fi primita de o a treia parte DA, o persoana inregistrata in SE
Perimite corectari ale cererii initiale DA

Acest tabel este conceput pe baza Directivei 9/2008 CE. Articolele din coloana din stanga sunt cele ce se regasesc in DIRECTIVA 9.

Cererea D318 nu poate fi complete fara lista sub-codurilor, de mai jos :

Subcod Descriere  
1.  Combustibil  
2 Inchiriere de mijloace de transport
2.1 inchiriere de mijloace de transport cu o masa de minimum 3.500kg, altele decat mijloacele de transport de calatori
2.2 inchiriere de mijloace de transport cu o masa sub sau de 3.500kg, altele decat mijloacele de transport de calatori
2.3 inchiriere de mijloace de transport de calatori
3 Cheltuieli legate de mijloace de transport (altele decat

bunurile si serviciile prevazute la codurile 1 si 2);

3.1 Cheltuieli legate de mijloace de transport cu o masa de minimum 3.500kg, altele decat mijloacele de transport de calatori
3.1.1 Achiziţionare de mijloace de transport cu o masa de minimum 3.500kg, altele decat mijloacele de transport de calatori
3.2 Cheltuieli legate de mijloace de transport cu o masa sub sau de 3.500kg, altele decat mijloacele de transport de calatori
3.2.1 Achiziţionare de mijloace de transport cu o masa sub sau de 3.500kg, altele decat mijloacele de transport de calatori
3.3 Cheltuieli legate de mijloace de transport de calatori
3.3.1 Achiziţionare de mijloace de transport de calatori
4 Taxe rutiere de acces si taxa de utilizare a drumurilor
4.1 Taxe rutiere de acces pentru mijloace de transport cu o masa de minimum 3.500kg, altele decat mijloacele de transport de calatori
5 Cheltuieli de deplasare, de exemplu, cu taxiul sau cu

mijloacele de transport public

6 Cazare
7 Servicii de catering si restaurant
8 Acces la targuri si expozitii
 9  Cheltuieli pentru produse de lux, activitati de divertisment

si spectacol

10 ALTELE

Termenul de acceptare la plata este de maxim 4 luni de la data depunerii cererii de rambursare.

Mai jos avem link catre autoritatea suedeza responsabila cu rambursarea de TVA:

http://www.skatteverket.se/otherlanguages/inenglish/employersbusinessescorporations

http://www.skatteverket.se/foretagorganisationer/etjanster/momsaterbetalninginomeu